Čo bolo skôr?
Čo bolo skôr, sliepka alebo vajce?
Tak na túto otázku mám vždy jedinú odpoveď – kohút. Aj keď samozrejme (vzhľadom k tomu že chováme na dvore aj sliepky) vieme, že to ide aj bez kohúta...
Ako je to však s hodnotami, ktorými sa pri podnikaní riadime?
Nastavím si najprv hodnoty, ktoré budú mojim kompasom a následne ich dodržujem, alebo naopak, hodnoty sú odrazom mojej podnikateľskej činnosti?
Keď som hľadal odpoveď na túto otázku, tak som si prehliadol solídnu kopu prezentácii spoločností, ktoré poznám aj z reálneho života. Úprimne, bol som sklamaný, ako mnohé z nich používajú hodnoty iba ako marketingovú perinu, pod ktorou sa odohráva niečo úplne odlišné, ako prezentujú.
Aj preto je môj názor taký, že hodnoty Vášho/nášho podnikania musia hlavne odrážať reálie podnikateľskej činnosti. Naše nastavenie voči klientom, osobnú morálku, spôsob práce, či poskytovania služieb. Ak budeme skutočne hodnotami žiť a pracovať, nebudeme potrebovať ani marketingové barličky, ktorými by sme prekrývali naše slabosti, či dokonca o nich prinajmenšom zavádzali. Nebudeme musieť ani hyperbolizovať naše pozitívne stránky.
Klient bude totiž cítiť hodnoty, ktorými sa riadime, na vlastnej koži. A to bez ohľadu na to, či sú za alebo proti jeho záujmom.
Som konateľ RK RE/MAX NaMax v Novom Meste nad Váhom a našimi hlavnými hodnotami sú dôveryhodnosť, etika, férovosť, otvorenosť a profesionalita.
Miro z NaMax, 0908 513 793